In de meeste gevallen zult u ons telefonisch het overlijden van een van uw naasten melden.
In dit gesprek kunt u ons al op de hoogte stellen van:
- De plaats waar het overlijden heeft plaatsgevonden.
- Het tijdstip van overlijden.
- Het adres waar u ons vraagt om naar toe te komen voor het bespreken van de uitvaart.
Ter voorbereiding van ons gesprek bij u thuis zullen wij u ook vragen om enkele officiële documenten gereed te houden:
- Verklaring van overlijden, afgegeven door een arts (dit is alleen nodig bij een thuisoverlijden).
- Legitimatie van de overledene i.v.m. BSN-nummer.
- Eventueel trouwboekje.
- Indien er een uitvaartverzekering voorhanden is, dan ook graag de polis of het verzekeringsbewijs.
Enkele van deze papieren hebben wij nodig bij het doen van de aangifte van overlijden bij de gemeente waar het overlijden heeft plaatsgevonden.
U hoeft zich geen zorgen te maken als u deze papieren niet meteen kunt vinden; enig uitstel wordt altijd verleend, maar een snelle terhandstelling zal leiden tot een snellere afhandeling van de gewenste formaliteiten.